سوالات اولیه در راه اندازی فروشگاه آنلاین (بخش اول)

سوالات اولیه در راه اندازی فروشگاه آنلاین (بخش اول)

سلام خدمت شما دوستان همراه
اگر شما شرکتی دارید و مشغول به کسب و کار هستید ولی نه به صورت آنلاین! به شما پیشنهاد میکنم که شرکت خود را گسترش داده و در کنار آن به کسب و کار انلاین هم بپردازید و شما می توانید از این طریق درامد چشم گیری داشته باشید.
را ه اندازی فروشگاه آنلاین برای کسب و کارهای کوچک که از نظر زمانی ، تعداد نیروی کار و بودجه در تنگنا هستند ،یک چالش مهمی می باشد.اما فروشندگان خدمات فروشگاه های اینترنتی می توانند در طراحی و نگهداری یک فروشگاه آنلاین که به صورت نسبی ساده و هم کم هزینه می باشد به شما کمک های بسیاری کنند.
حال در اینجا به سوال هایی می پردازم که ممکن می باشد در ساخت فروشگاه آنلاین به ذهن شما دوستان برسد:
چگونه شروع به اقدام ساخت فروشگاه آنلاین کنم؟
اگر شما نمی توانید که برای فروشگاه آنلاین خود،شخصی را استخدام کنید و از پس هزینه های آن برنمی آیید،نگران این موضوع نباشید.فروشندگانی هستند که خدمات لازمه را با سرعت و به خوبی برای شما انجام می دهند.جولین مدیر یک شرکت بازاریابی و تجارت الکترونیکی بیان می کند ” این افراد تمام سختی و کار توان فرسای کدنویسی و همچنین نگهداری از فروشگاه شما بر روی یک سرور مستقل که در اختیار شماست بر عهده می گیرند.”
شرکت هایی مانند بیگ کامرس، شاپیفای، گود سی، جامپسلر و ولوژن به شما اجازه می دهند که ظاهر و نمای کلی ،رنگ وقابلیت های فروشگاه تان را طراحی کنید و همچنین به شما اجازه می دهند که کارهایی مانند بارگذاری کاتالوگ محصول، تنظیمات سبد خرید مشتری، امنیت پذیرش تراکنش مالی و انجام خدمات خواسته شده توسط مشتری را به صورت دلخواه خود تنظیم کنید،این خدمات را با امنیت بالا میزبانی فروشگاه آنلاین شما بر روی سرور خود می پذیرند،پس شما می توانید که فروشگاه آنلاین خودتان را از وب سایت اصلی شرکت تان به این سرورها متصل کنید.
این گونه خدمات تجارت الکترونیک ،نیاز به برخی تنظیمات از سوی شما دارند.برای مثال در کار با وب سایت شاپیفای ،شما می توانید که صفحه ورودی و اصلی سایت خودتان را از بین چندین الگوی از پیش طراحی شده انتخاب کنید و سایر تنظیمات دیگری مانند اندازه فونت ،چینش رنگ ها و همچنین اندازه تصاویر را تنظیم نمایید.کاربران شاپیفای می توانند به بارگذاری طرح و لوگو و همچنین تصویر پس زمینه موردنظر خود اقدام نمایند و هزینه این خدمات معمولا به تعدا محصولاتی می باشد که می فروشید وهمچنین مقدار و نوع خدماتی که دریافت می کنید ،از ۱۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه متغیر است.
چگونه می توان نما و شکل کلی فروشگاه آنلاین را تنظیم کنم؟
اگر شرکت شما از قبل یک وب سایت داشته باشد،پس لازم است که فروشگاه آنلاین شما هم شبیه به ظاهر کلی سایت تان باشد که شامل طرح و لوگو و ترکیب رنگ ها می باشد.اما اگر شما سایتی از پیش ندارید،می بایست تصویر پس زمینه و ترکیب رنگی تان رو طوری انتخاب کنید که با طرح و لوگوی شرکت شما مطابقت داشته یاشد.
بیشتر قالب های طراحی شده توسط فروشندگان این دست از خدمات تهیه شده است، از قبل به صورتی تنظیم می شود که نیازی به دانش HTML و یا CSS برای تنظیمات و شخصی سازی آنها نیست ،پس این بارگذاری، طرح لوگو ،تصاویر محصولات و اضافه کردن بنر و این قبیل کارها را آسان می کند.
کدام سیستم پرداختی را باید انتخاب کنم؟
جولین در ابتدا استفاده از درگاه پرداختی پی پال را پیشنهاد می دهد ،دلیل این امر چیزی نیست جز اینکه ،پردازشگر این سیستم به طور گسترده بین مصرف کنندگان به عنوان یک سیستم امن برای قبول امنیت پرداخت های مالی پذیرفته شده است.به طوریکه هیچ هزینه جانبی برای ثبت نام ،شارژ ماهیانه و استفاده از خدمات پی بال وجود ندارد.ولی بر طبق توصیه جولین، که اعلام می کند کاربرانی که قصد استفاده از این سیستم را دارند، هوشیار باشند زیرا که هزینه های خدمات پی بال به صورت یکباره اوج می گیرد و در صورتی که ممکن است خود فرد اصلا مطلع نشود.برای مثال استفاده کنندگان از خدمات پی بال ۲٫۹ درصد از کل ارزش تراکنش و همچنین حدود ۳۰ سنت برای هر تراکنش باید بپردازند!!! و حتی یک سیستم امن دیگری معرفی شده توسط جولین که این سیستم تراکنش مبلغی معادل ۹۹ دلار در ابتدای ثبت نام ، ۲۰ دلار به طور ماهیانه و همچنین ۱۰ سنت برای هر تراکنش دریافت می کند.
اما امروزه خیلی از خریداران در خریدهای آنلاین خود ترجیح می دهند که از خدمات اعتباری کارت های خود استفاده کنند تا یک سیستم سوم دیگری!!! شما می توانید از هر کدام یک از این ارائه کنندگان خدمات،یک حساب تجاری تهیه کنید.توجه داشته باشید که برخی از این ها برای تراکنش های ماهانه به صورت ۲۰ تا ۵۰ دلار و همچنین مبلغی را به صورت درصد از کل مبلغ منتقل شده را دریافت می کنند و یا برخی دیگر مبلغی را به صورت کلی و بی توجه به مبالغ منتقل شده به صورت ماهیانه یا سالانه دریافت می کنند.
چگونه از ارائه خدمات به مشتری بر بیایم؟
برای پاسخگویی به نگرانی ها و مشکلات مشتریان به صورت مطلوب،ممکن است شما خواستار انتخاب یک ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک باشید که برای شما دسترسی به یک ابزار مدیریت روابط مشتری یا سی آر ام را فراهم کند.بیشتر ارائه دهندگان خدمات تجارت الکترونیک یک گزینه استفاده از این ابزار را هم با دریافت هزینه ای معادل ۲۵ تا ۷۵ دلار در ماه فراهم می کنند.
ابزار سی آر ام روش های مختلفی را که مدیران با مشتریان خود در تعامل هستند را،در یک جای مرکزی ثبت و ضبط کرده و به صورت ساختار یافته در می آورند،که این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات تماس ،خریدهای اخیر ،شکایات و همچنین سفارشاتی که هنوز انجام نشده است.شما می بایست یک خط تلفن به صورت رایگان جهت اختصاص داده شدن به امور و خدمات مشتریان خود قرار دهید و یا می توانید یک سامانه گفتگوی زنده در کنار سایت خود ایجاد کنید و بتوانید به صورت شبانه روز آن را اداره و کنترل کنید،چرا که یکی از ویژگی های خرید انلاین در دسترس بودن ان در تمام شبانه روز می باشد.

خب دوستان تا همینجا کافی می باشد
پس شما به دنبال یک درگاه پرداختی مناسب و همچنین یک سیستم پاسخگویی به مشکلات مشتریان تان باشید
ازهمراهی شما دوستان متشکرم
می توانید ادامه مطالب را در لینک بعدی دنبال کنید
با دوستانتان به اشتراک بگذارید


اگه به اشتراک نزاشتی حداقل لایک کن:(

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست


بالا

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت محفوظ میباشد و متعلق است به Webtekar.ir.
Google